tisdag 4 juni 2013

Rabiesvaccinering

har Musse fått under förmiddagen. Han fick den varianten som gäller i 3 års tid och inte kräver en ny spruta inom 2-3 veckor. Detta utifallatt vi inte får till ett nytt bra hem i Sverige utan han istället åker tillbaka till uppfödaren i Portugal.

Musse undersöker Stockholms Djurklinik i Alvik.
Säga vad man vill, men en av fördelarna med en valp med tuffare temperament är det blir enklare att åka kommunalt. Musse behöver jag inte hela tiden locka med mig m h a godis som jag behövde göra med Bingo som valp. Inte heller får Musse stressmage och blir lös i magen som valp-Bingo ofta blev i samband med att vi åkte buss, bil, eller tbana.

Lite intressant var det att veterinären efter att Musse hopphälsat ganska intensivt på både henne och assistenten, undrade om han gick och lade sig själv när han blev trött. På mitt svar att han är en sådan som jag närmast måste tvinga att vila, så kommenterade veterinären med att säga "aha, en ganska typisk överaktiv hund".

2 kommentarer:

  1. Tänk så lite man vet - hade aldrig förstått att det finns hundar som inte märker att de behöver vila...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är det inte så med småbarn också? Att dom ofta blir gnälliga och gråtiga, kanske hyperaktiva när dom egentligen är så trötta att dom behöver sova?

      Radera