tisdag 17 september 2013

Världens chock

fick jag nyss på kvällsrastningen med Bingo. Skulle slänga en bajspåse i en vanlig liten grön plastsopkorg, en sådan som hänger lite varstans i stan. För att få ner påsen ordentligt så brukar jag nästan sticka in handen i ett av de två mindre korghålen, så även denna gång. Fast kan lova att jag efter ikväll kommer försöka kasta in påsen från säkert avstånd!!! Fick nämligen denna gång  närkontakt med en rejält stor råtta som krupit ner i soptunnan och nu kom uppkilande precis när jag stoppade in bajspåsen.

Mitt gallskrik skrämde Bingo och en förbipasserande cyklist. Och mig själv eftersom jag hann skrika till innan jag knappt fattat vad det var som strök sig mot handen. Blä!!!

2 kommentarer:

  1. *skratt* Vi hade tamråttor i massor av år så jag hade nog inte blivit lika förskräckt. Men vilda råttor har mer temperament än de tama, så man får ibland vara lite försiktig i alla fall. Nästa gång får du knacka på innan du kliver in! ;-)

    SvaraRadera
  2. Det glassiga innerstadslivet ...

    SvaraRadera