måndag 16 september 2013

Kul i Saltis

var det i söndags där Bingo fick busa loss ordentligt och även träna på att vara med andra utan matte en stund medan undertecknad ägnade sig åt sin första bilkörningslektion någonsin.

Intensivt svansviftande mitt i bus med Sophia och Fredrik

.. och här syns nervinklade glad-öron

... liksom här vid klappande på bröstet och under halsen som Bingo föredrar framför huvudklappande.


Räknar helt kallt med att behöva nöta in bilkörning under minst ett år och säkert minst uppkörningar. Sedan ska det bli åka av när körkortet klarats av. Tidigare har det mest varit nyttoaspekten som inte lyckades göra mig tillräckligt motiverad att ta körkort ens när jag skaffade körkortstillstånd som artonåring för en himla massa år sedan. Fast med nöjesaspekten som exv möjligheten att kunna hyra sommarhus på fler ställen och sightsee-a har gjort att motivationen kommit. En nyttoaspekt framöver är iofs att det skulle kännas enklare att åka till utställningar och ev kommande agilitytävlingar;-), med egen hyrbil.

3 kommentarer:

  1. Lycka, lycka till önskar en som väntade tills hon var 40-år av ungefär samma anledning. Jag klarade både teoriprov och uppkörning med en gång, efter 14 dagars intensivträning. Tänk om jag hade vetat att det inte var värre... Suck.

    SvaraRadera
  2. Tack, kan verkligen behöva hejarop i mitt körkortsprojekt. Just nu känns det läskigt och roligt och har väldigt svårt att förestålla mig hur det ska gå att så småningom köra i hetsig innerstadstrafik... Läste under sommaren att det tydligen är vanligare än man tror med personer som tagit körkort och som sedan inte vågar köra, särskilt i större städer. Hm, gäller verkligen för egen del att ta ett litet pyttesteg i taget och nöta, nöta in körandet i lugna miljöer först.

    SvaraRadera