måndag 25 november 2013

Nytt härligt promenadområde

upptäcktes också i helgen; nämligen Judarnskogen, ett naturreservat strax utanför Bromma som ligger precis vid t-banestation Åkeshov. Fick tips om detta ställe i våras fast det är först nu som vi (läs jag) tagit oss hit. Även om hundar egentligen inte får vara lösa så lät jag Bingo gå fritt när vi gick ensamma på de mindre skogsstigarna.  Hursomhelst så håller han sig hela tiden väldigt nära och bevakar hela tiden var jag befinner mig. En annan fördel med att ha en försiktig CC är att jag oftast har lerigare skor än vad Bingo har leriga tassar efter en skogspromenad.  Han springer gärna omkring och nosar nyfiket men så snart det ser blött eller lerigt ut, blir det en massa balanskonster och/eller omvägar för att slippa blöta ner sina tassar:-)



2 kommentarer:

  1. Ser härligt ut. Önskar att jag också hade försiktiga hundar (som min gamla). Både Sid och Leo har börjat ta för sig och öka avstånden när vi är ute och går. De blir både blöta och smutsiga i normala fall. Fast de senaste dagarna har Sid börjat surna ur. Han gillar inte att ha en massa tjocka kläder på sig. Så det kommer att bli en trist period för honom de kommande månaderna... ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fast ska i ärlighetens namn lägga till att när det är andra intressanta hundar i närheten så "försvinner" en hel del av försiktigheten, och jag brukar alltid koppla upp honom om jag ser andra hundar närma sig. Och om jag promenerar med ngn annan med hund så är inte Bingos uppmärksamhet direkt riktad på matte;-)

      Radera