måndag 22 juli 2013

Ett år sedan

... som då åtta veckor-gamla Bingo flyttade hem till mig. Eller rättare sagt blev hämtad av undertecknad tillsammans med en kompis som schysst ställt upp med två timmars-bilskjuts både för första valpbesöket vid sex veckors ålder och sedan på dagen D den 22 juli 2012.

Hämtningsfika hos uppfödaren med Bingo, då kallad Shane och med kennelnamnet Ridgecrest´s Prince Outlaw.


Känns helt overkligt att Bingo varit så liten som jag nu ser att han faktiskt var då. Kommer ihåg att det kändes väldigt nervöst första dagen och natten eftersom det var ett tag sedan jag hade hund och den hunden var sex månader vid hämtning. Var i början med Bingo beredd på en jättebusig valp som skulle hålla mig vaken under nätterna, tugga på mina skor och kissa och bajsa överallt i lägenheten. Blev därför glatt överraskad över den väldigt följsamma valp som höll sig hela första natten och alla kommande natter. Kiss-och bajsolyckor blev faktiskt sedan bara vid enstaka tillfällen. En till två tillsägelser räckte oftast för att Bingo sluta göra något som han inte fick göra, undantaget bita i fårskinnen som det tog ett tag att sluta med. Busa och leka ville Bingo dock göra nästan hela tiden så det kommer jag ihåg att jag blev lite trött på, men till skillnad mot Musse så blev Bingo ofta valptrött och kunde nästan tvärsomna mitt i vilt lekande.

1 kommentar:

  1. Ja tänk så lite man vet om vad som väntar när man får hem de små liven ... Grattis i efterskott!

    SvaraRadera