lördag 2 mars 2013

Vårkänsla och semesterplanering

Trotsar nya snöfallet utomhus med att odla vårkänsla inomhus med blommande orkidéer & påskliljor och inte minst med sommarplanering. Första sommarsemestern med hund kräver ju en del extraplanering. Iofs kärt besvär eftersom jag i samband med operationen i höstas haft fritt fram att odla min hemmakattläggning med hemester nära Stockholm. Fårö är ju mer eller mindre en förort till Stockholm på sommaren och där är nu ett hus bokat med kompisar dit även Bingo kan följa med. Som husägaren sa, "mina småbarn är nog mindre rumsrena än din hund".... 

2 kommentarer:

  1. Åh Gotland, mitt "hemland"! Hoppas ni får det riktigt, riktigt bra i sommar. Kul att kunna ta med hunden. Det gör vi med och jag tycker för det mesta att det berikar ledigheten. Men visst är det lite extra pyssel också. I Tyskland får man ofta ha med sig hunden på restauranger och så. Tyvärr är det ju inte lika vanligt i Sverige.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Förhoppningsvis blir det en solig Fårösommar och då blir det till att smörja in Bingo med solskydd, hålla i skuggan eller klä i en lätt bomullsdress. Apropå extrapyssel som man inte behöver tänka på med vanliga hundar (förutom att undvika överhettning);-)

      Radera