söndag 3 mars 2013

Kurssöndag

Bingos söndag började med att han nästan blåste bort i kastbyarna på morgonpromenaden. Såg nästan ut som en krabba som gick sidledes. Sedan var det full rulle med rallylydnad för instruktören Cecilia LindhHundens Hus tillsammans med en fransk bulldogstik och labradoren Vilja. Idag var det minsann Bingo som mer var den alerta kursdeltagaren medan matte kämpade med signalhand/koppelväxling/godisbelöningkoordination vid de olika stationerna.


"vad väntar vi på,  jag vill gå på kurs!"

För trött för revben efter kursen och långpromenaden.

2 kommentarer:

  1. Låter som om Bingo gillar att gå på kurs - det är bara att gratulera, hoppas att ni kommer att ha mycket nöje (och nytta) av kurser framöver! Visst är det kul när en ny värld med nya människor, nya utmaningar, nya glädjeämnen och nya frustrationsmoment öppnar sig sådär mitt i vardagen. Och så härligt efteråt när de är totalt nöjda med dagens innehåll och bara vill sova och vila och smälta intrycken.
    Tack för alla sina bilder!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thx:-)Ska bli spännande att se vad vi fortsätter med efter vår marsmånad med agility och rallylydnad. Har redan några funderingar fast vill först se vad Bingo verkar trivas mest med. Är otroligt glad över att jag bor i en stad som har ett så stort utbud av intressanta hundkurser! Vilken skillnad jämfört med när jag som 13-åring skulle gå på lydnadskurs med min malteser hos lokala brukshundsklubben tillsammans med ett gäng schäfrar & labradorer. Vi blev inte långvariga...

      Radera