fredag 8 februari 2013

Helgen är räddad!

... då senaste Bokus-leveransen kommit fram med ett lass nya hundböcker. Återstår bara att läsa och hitta det som i verkligheten funkar och passar för mig och Bingo.


Två av Cesar Millans senaste böcker. Från att inte sett poängen alls med honom så har jag omvänts och försöker se hans tv-program när jag kan. Allt vad han gör går inte att använda men jag gillar hans inställning att vi behöver behandla hundar som hundar och från hundars behov. Inte som små mini-människor som ska ska duttifnuttas med som bortskämda småbarn.

Sedan två böcker om lekar och aktivering för att utöka mattes lek-repertoar som börjar kännas uttömd. Bingo verkar iofs gilla de gamla vanliga lekarna med godissök i olika former och apport med leksaker så ska bli spännande att se vad vi kan hitta på nytt ihop.

Ett häfte från en enligt Bokus´ beskrivning känd professor om att ha och leva med flera hundar. Funderar nämligen på att utöka flocken här hemma med en till hund. Kan dock inte riktigt bestämma mig om jag ska göra det redan i vår eller vänta till dess Bingo blivit två år. Kommer säkert bli fler blogginlägg om detta längre fram.

Och en bok "Dog Body, Dog Mind" som jag såg på Åsa Nilsonnes blogg och verkade intressant.
Med i Bokusleveransen var såklart några vanliga "människo"-böcker, lite blandat sådär med engelska deckare, en karriärig mgmt-bok och några seriösa tegelstensbiografier. Hundböckerna och deckaren kommer garanterat bli lästa. Övriga böcker kommer påbörjas fast avslutas bara om de är riktigt bra enligt mattes mycket objektiva åsikt...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar