lördag 28 december 2013

Operation julpimpning 2013

...förutom jobb och lek & promenader med Bingo så har matte ägnat mer tid än någonsin till att julpimpa lgh:n. Två kartonger med julgrejer som legat orörda på vinden kom i år till användning igen på länge. På temat recycling så användes diverse andra oanvända prylar som julpynt,  t ex två fårskinnsboa-r som har fått pryda varsin golvlampa, en röd resp en grön sjal som virats och pryder den öppna spisen, diverse röda silkespapper och band har också kommit till dekoranvändning på olika ställen. Det röda Rejmyreglaset som jag samlat på sedan universitetstiden i Linköping, har placerats ut på nya ställen för att sprida djupröd helgglans. Och så passade jag även på att shoppa lite nya julbelysningar under rean som startade på flera ställen innan jul:-). 
... i sofforna syns olika röda sjalar & halsdukar fått nya användningsområden...


...i bild syns den vita fårskinnsboan som fått liva upp golvlampan. Ett gammalt IKEA-fårskinn fick åka fram för att ge extra julstämning i röda divanen och har såklart blivit en ny favoritplats för Bingo:-)

Bingo i sin röda plyschdräkt - till höger den uppsnofsade öppna spisen pyntad med gotlandsstenar, rött silkespapper, tvinnad röd samt grön sjal mot en grön bakgrund bestående av bordsskivan till balkongbordet. Två tyggrisar som legat på vinden och som Bingo till att börja lekte med till dess att de höll på att gå sönder - fast slutade efter två tillsägelser från matte och efter att distraherats med andra roliga och tåligare hundleksaker. Liten julgran som jag köpte förra året på Clas Ohlsson och så årets nyinköp; ett tygpepparkakshus där lämpligt nog batteridosan kunde ligga.

även badrummet har fått "julklädsel" med röda handdukar och en linnéhandduk som fått agera poster på dörren. Perfekt att sätta upp med den dubbelhäftande tejpen som jag hade kvar från min peruktid:-)

halldel med en blandning av Rejmyreglas m m

Titthålsdekor inifrån lgh - och mer praktisk användning av den dubbelhäftande peruktejpen för små vita pappersstjärnor. En vinröd badsrumsmatta flev perfekt att ha ovanpå sittdynan/bänken med Bingos kläder - och där jag brukar ställa Bingo för att klä på honom hans overaller innan promenader.

....enkelt att skapa lyxig hotellrumskänsla bara genom att använda fler kuddar.

... fast det här är jag nästan mest glad över själv - den pyntade ytterdörren och dito julpyntade tidningsstället där den dubbelhäftande tejpen igen kom till användning. Liksom en billig hundleksak i form av en mjuk pip-pepparkaka - Bingo fick en i julklapp och den andra pryder som sagt ytterdörren. Kan rapportera att just pepparkakan har lockat flera småbarn på väg upp eller ner att stanna till. Sist men inte minst så är Bingo iofs den bästa stämningshöjande ingrediensen härhemma!

1 kommentar:

  1. Så inspirerande med ditt "återbruk"! Jag har massor med grejer som ligger och är ganska säker på att jag skulle kunna "få till det" jag med. Men man måste ha både fantasin och inspirationen - och det hade du! Mysigt!

    SvaraRadera