fredag 25 oktober 2013

Start för freestylekurs

var det igår tors kväll på Hundens Hus på lagom gångavstånd hemifrån. Denna första gång fick vi träna olika positioner som frontposition genom att belöna hunden när den står i position med nos mot förarens ansikte, följa mellan benen med flera. Vi gick även igenom vad man bör tänka på vid musikval samt fick var och en berätta vilken särskild ny cirkuskonst som man skulle vilja lära sig själv och hunden. Jag skulle vilja få Bingo att följa mig som i dans, genom att i frontposition ha tassarna på mina fötter och följa med när jag rör mig. Läxan till nästa vecka blev att få Bingo att gilla en sko, för att så småningom ställa en tass och sedan bygga vidare i olika steg. Ska bli spännande att se hur det kommer gå för oss.

Nästan alla kurshundar på en och samma bild. Alla lika gnyende och högljudda till att börja med, i sin frustration över att inte få gå fram till de andra hundarna.

2 kommentarer:

  1. Vad kul! Hoppas bli uppdaterad med hur det går för er. :-)

    SvaraRadera
  2. Var ska han ha huvudet? Frågan är egentligen om han ska titta åt samma håll som du eller bakåt. Kul att ni testar freestyle, vi vill så gärna ha kinessällskap på tävlingarna!

    SvaraRadera