fredag 18 oktober 2013

Bingos favoritras

verkar som sagt vara whippet. Åtminstone de olika trevliga whippets som vi träffat under oktober på hundcafeet Himmelska Hundar. Denna gången var det inte lika besvarad kärlek som med den ljusa whippettiken för någon vecka sedan, utan det var två väldigt lugna whippethanar som mest ville softa på cafésofforna och inte leka med den ivriga CC:n. Visade sig att whippetmattens mamma har fyra egna CC:s varav en halvsyster till Bingo!

Bingo välkomnar avvaktande whippar

... och följer efter whippeten Rasmus som mest ville vara ifred fast tålmodigt uthärdade Bingos ihärdiga uppvaktande.


4 kommentarer:

  1. Ja whippet är också en trevlig ras! När jag blir "stor" ska jag ha två greyhounds... ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Blev nästan lite sugen på en egen whippet, men blir nog inte aktuellt efter de egna vinthundsäventyren med Musse samt efter att denna whippetmatten sade att whippetvalpar är mkt busiga av sig fram till ca 1 års ålder. Iofs tyckte hon att vuxna whippar har en tydligare av-knapp inomhus och mer är på utomhus till skillnad mot CC:s som hon tyckte var livliga hela tiden oavsett var:-)

      Radera
  2. Whippet (i motsats till IG) står på min lista över hundar som skulle vara tänkbara i framtiden - den enda jag har känt var väldigt trevlig, enda nackdelen var att hon jagade ifall hon fick syn på något litet som sprang eller flög, så det var svårt att ha henne lös...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, tycker själv att whippar är vackra o trevliga hundar. En nackdel för min del är att det känns mer praktiskt m ngt mindre hundar t ex när man måste bära hunden i rulltrappor. Har svårt att se mig själv kånka på en vuxen whippet fast det kanske skull vara bra styrketräning;-)

      Radera