tisdag 30 april 2013

K25

är inte ett nytt hundcenter men väl en ny mathall, K25 på Kungsgatan, som matte såklart vill rekommendera, trots att hundar inte är tillåtna där. Hade själv läst som hastigast om det och fått för mig att det var nyrenoverade Hötorgshallen som menades. Men så igår när jag gick förbi på Kungsgatan och tittade efter den stora pryl-och inredningsbutiken som tidigare funnits där under bron vid Regeringsgatan, så insåg jag att det var detta som var K25. Helt klart ett ställe att gå tillbaka till, särskilt för sådana som mig som gillar god & vällagad (snabb)mat och samtidigt vill hålla i slantarna.

Fast klockan bara var 10:30 så var jag såklart "tvungen" att testa en burrito på texmex-stället Zocalo. Mums för riktig guacamole och inte ngn pulvervariant! Hade jag bara orkat kunde det även blivit några dumplings och te på näraliggande Beijing8. Får bli nästa gång, liksom mattest av övriga lika frestande ställen. Det enda som är synd är att det inte finns ngn uteservering. Å andra sidan är det istället perfekt att ta med sig take away från någon av restaurangerna. Och är man två eller flera personer, så kan någon stanna kvar utanför med hunden medan övriga bunkrar upp med maten:-)


smart äta/läsa/blogga-del längst in i mathallen. 

2 kommentarer:

  1. Hit får vi gå o äta tillsammans snart tycker jag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Apselut, det är ett perfekt ställe för oss två kostnadsmedvetna matnördar:-)

      Radera